Поради батькам дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку
Діти з особливими освітніми потребами дошкільного віку дуже емоційно прив’язані до батьків, то ж не впадайте в паніку щодо коронавірусу і пояснюйте усе малечі в ігровій формі, використовуючи прості, зрозумілі їй слова.
Дітям необхідно пояснювати, що відбувається
Це доволі делікатне завдання для батьків. З одного боку, роз’яснити треба, а з іншого – треба пояснити все виважено, щоб у дитини не виникло зайвих страхів і тривог. Адже, так чи інакше, карантин буде обговорюватись вдома з більшим чи меншим рівнем тривоги. І дитина точно відчує це. І гірше, коли вона не буде мати пояснень для себе. Тоді та тривога буде відкладатись у дитини всередині. Треба пояснювати все так, як є. Що це небезпечне захворювання, а карантин для того, щоби воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати.
Не залишайте дитину саму вдома
Дитину з особливими освітніми потребами дошкільного віку не можна залишати саму вдома. Так само, як дитина середнього шкільного віку не може доглядати дошкільнятко. У неї ще не сформована відповідальність, а увага може відволіктись на якусь забавку, і буде втрачено контроль за малечею.
Взагалі малих дітей навіть небезпечно лишати самих. Їм в будь-який момент може стати нудно – і тоді вони можуть взятись до якихось заборонених предметів чи занять.
Щоденно займайтеся з дитиною
Корекція розвитку дітей з особливими освітніми потребами потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційні заняття продовжувалися під час карантину.
Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, за можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
Корекційні завдання можуть використовуватися під час режимних моментів, організації дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.
Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть зовсім незначні.
Якщо дитина втомилася – дайте їй відпочити, або займіть її іншою діяльністю. Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
У дошкільному віці, щоб підготувати дитину до школи, потрібно вчити її розглядати предмети, аналізувати їх, порівнювати за розміром, величиною (великий, маленький, однакові), за формою (коло, трикутник, квадрат), орієнтуватися у просторі (згори-внизу, праворуч-ліворуч, довше – коротше, важче – легше, під, над, між, посередині) на прикладі розташування предметів.
Звертати увагу дитини на характерні ознаки кожної пори року, на добові зміни (ранок, день, вечір, ніч), на погоду (тепло, прохолодно, дощ, сніг, вітер, сонце світить тощо), який одяг потрібно вдягати залежно від погоди та пори року, називати дні тижня, місяці. Визначати пори року та погоду на відповідних малюнках у дитячих книжечках.
Слід розказати дитині про родину: хто старший за віком (тато, мама, бабуся, дідусь), хто молодший (сестричка, братик), хто з них працює, хто навчається, а хто веде домашнє господарство.
Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.
Слід також розвивати у дитини елементарні ручні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання.
Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо.
Не соромтесь, звертайтеся за порадами до педагогів та психологів закладу дошкільної освіти, інклюзивно-ресурсного центру, інших установ щодо правильності здійснення корекційно-розвиткової роботи з дитиною вдома в умовах карантину.
Правильно організуйте повсякденне життя дитини
Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу, незважаючи на бажання дитини постійно від нього відхилятися.
Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначте і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома.
Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.
Дитина повинна знати і бачити, що кожний член родини має певні обов'язки перед родиною, виконує певні доручення. Про це потрібно розказувати дитині та залучати її до виконання елементарних доручень: спочатку під керівництвом дорослого класти іграшки на місце, поливати кімнатні рослини, годувати домашніх тварин (кішку, рибок та ін.), прибирати посуд зі столу після їжі, розкладати ложки, ставити чашки.
Дитина має брати посильну участь у прибиранні помешкання, спостерігати за підготовчими роботами до приготування сніданку, обіду, вечері.
Необхідно давати інформацію дитині про продукти харчування, як називаються, хто, як і що виробляє, звідки що береться: овочі вирощують, фрукти — яблука, груші та ін. ростуть на деревах, що можна придбати у магазині (хліб, ковбаси, сир, цукерки та ін.).
Не вдавайтеся до фізичного покарання. Ваші стосунки з дитиною повинні ґрунтуватися на довірі, а не викликати страх. Дитина завжди повинна відчувати вашу допомогу і підтримку. Спільно вирішуйте труднощі, які виникають у дитини в процесі спілкування.
Будьте послідовними і постійними.
Намагайтеся завжди вести розмову спокійно і повільно.
Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.
Намагайтеся уникати постійних заборон і окриків – «перестань», «не смій», «не можна» і так далі.
Оскільки точно невідомо, скільки часу буде тривати карантин, не давайте дитині всі іграшки відразу. Дайте одну-дві – і нехай награється вдосталь, тоді можна дати іншу.
Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас.
Вчіться весело проводити час зі своїми дітьми.
Іноді проводити весело час з особливими дітьми не дуже-то легко, але Ви повинні навчитися любити їх такими, якими вони є. Намагайтеся творчо діяти. Іноді достатньо просто обійняти дитину і насолодитися цим прекрасним моментом.
ЛФК для дітей в домашніх умовах
Необхідним є те, щоб фізичні навантаження займали важливе місце у їхньому житті. Це один із найосновніших компонентів у лікуванні та профілактиці. Крім стандартних уроків фізкультури в школі чи дитсадку, діти можуть займатись фізкультурою і вдома. Бажано щоб заняття не були примусовими, вправи повинні викликати у них позитивні емоції та зацікавлення. ЛФК може проводитись в ігровій формі.
У комплекс ЛФК входить ранкова гімнастика. Вона сприятливо впливає на організм дитини, підвищує працездатність, виробляє наполегливість та дисциплінованість. Ранкові вправи включають основні рухи, такі як: повороти голови, махи руками, ногами, ходьба, присідання, підскоки. Також додатково можна використовувати, м’ячики, палиці та інший спортивний інвентар. Для повноцінних занять ЛФК можна облаштувати вдома спортивний куточок. Це стане одним із улюблених місць для ваших діток.
Комплекси вправ для ранкової гімнастики можна знайти запосиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk, https://www.youtube.com/watch?v=oc4QS2USKmk.
Добре продумана система зміцнення молодого організму, заснована на багаторічній практиці, є ЙОГА для дітей. Здоров'я, бадьорість, уміння зосередитися, фізичний розвиток і гарний настрій малюка - ось основні плюси таких занять. Вона спрямована на зміцнення організму і нервової системи, на виховання сили волі і формування цілісної особистості. Багатогранність поняття «йога» дозволяє говорити про різноманітність тренувань для дітей дошкільного віку.
Йога для дітей: вправи в картинках для найменших
Йога вчить дитину концентрації і дисципліні, заспокоює, допомагає боротися з поганим настроєм. Для виконання вправ знайдіть тиху кімнату, не переїдайте перед заняттями.
Пропоную вашій увазі картинки, з коротким описом поз, які під вашим чітким керівництвом допоможуть малюкові засвоїти ази йоги для дітей. У кожній позі потрібно затриматися на 3-4 вдихи й видихи.
1) Крендель
Всядьтесь рівненько, схрестивши ніжки. Одну руку покладіть на протилежне коліно. Іншу руку витягніть за собою і глибоко вдихніть.Потім поміняйте руки.
2) Спокій
Сядьте, схрестивши ноги. Випряміть спину. Покладіть руки на коліна долонями вгору. Закрийте очі. Спокійно дихайте.
3) Літачок
Ляжте на живіт. Підніміть груди, руки і ноги. Дихайте глибоко.
4) Кобра
Ляжте на живіт. Упріться на зігнуті лікті. Повільно підніміть груди. Лікті повинні бути під грудьми, а ноги - випрямлені ззаду.
5) Слоненя
Станьте рівно. Нагніться вперед. Стуліть руки. Починайте похитувати руками в сторони (ніби слоник хоботом).
6) Видра
Ляжте на живіт. Випряміть руки перед собою. Повільно підніміть голову і груди. Випряміть руки.
7) Лев
Стати на коліна. Опустіть груди на стегна. Вдихніть і видихніть Подайте тіло вперед і заричіть, як лев.
8) Устриця
Сядьте прямо. Ступні ніг зведіть разом. Покладіть руки під коліна, ліктями торкніться підлоги. Вдихніть, видихніть. Повільно торкніться ступень головою.
9) Вулкан
Станьте прямо. Злегка розведіть ноги. Складіть долоні на рівні грудей. Вдихніть. Виштовхніть руки вгору. Видихніть. Розведіть руки в сторони і зведіть у центр.
10) Орел
Станьте рівно. Злегка зігніть коліна. Поставте ліву ногу на праву. Схрестіть руки так, щоб права рука накривала ліву. Вдихніть, видихніть.
11) Жаба
Розведіть ноги на ширину плечей. Сядьте навпочіпки, руки заведіть за ноги. Тримайтеся міцно. Трохи розкачайтесь і підстрибніть. Можна проквакати. Якщо стрибати не виходить, утримуйте рівновагу максимально можливий час.
12) Човник
Необхідна для тренування і розвитку преса. Сядьте на килимок. Підніміть (витягнуті прямо) ноги вгору, схопіть їх долонями, утримуючи тіло прямим з опорою на п’яту точку. Можна трохи розгойдуватися, щоб утримати рівновагу.
13) Фламінго
Встаємо прямо. Вдихаємо. Починаємо потихеньку нахилятися вперед, відведену ногу піднімайте вгору. Руки – в боки. Видихаємо. Фіксуємо положення. Спина і піднята нога повинні утворити пряму лінію.
14) Граємо в хованки із зайчиком
Сідаємо на підлогу. Ноги прямі, витягнуті перед собою. Дотягуємося пальцями рук до п’ят. Складаємось навпіл максимально низько. Опускаємо голову, ховаємося в колінах. Фіксуємо, повертаємося у вихідне положення. Зайчик вирішив озирнутися по сторонах.
Зайчик захотів покататись. Лягаємо на килимок. Відриваємо від підлоги руки і ноги. Заводимо руки назад, обхоплюємо коліна і гайдаємося на животику. Можна використовувати як парний варіант вправи. Дитина фіксує позу, дорослий розгойдує. Потім навпаки.
Заєць грає з м’ячем.
У ролі м’ячика виступає голова. Зайчик кинув м’яч, він покотився. Крутимо головою по сторонах, руху обережні, повільні. Виконувати можна лежачи, піднявши корпус на витягнутих руках, сидячи і стоячи.
Протипоказання
У йоги немає особливих протипоказань. Займатися можна дітям з будь-якими захворюваннями, рівнем фізпідготовки, навіть з I ступенем ДЦП. Важливо правильно підібрати комплекс вправ і дотримувати техніку їх виконання. Список застережень для батьків і дітей невеликої:
- Якщо є травми хребта, шиї, не робіть скручування, стійку на голові.
- Глибокі нахили тіла назад заборонені при патологіях щитоподібної залози.
- До 14 років не змушуйте дитину згинатися в будь-яку сторону максимально глибоко. Хребет ще не готовий до серйозних дорослих навантажень.
- При патологіях серцево-судинної системи заборонені перевернуті асани.
Тропічна прогулянка: комплекс вправ для дітей і мам
Займатися йогою з мамою — що може бути цікавіше! Йога не лише оздоровлює, дарує гнучкість і сили, але й робить ваші стосунки міцнішими.
Сьогодні ми перенесемося до бамбукового лісу та уявимо себе пандочками, любителями ігор та різноманітних викрутасів. Гайда!
Вправа 1
Малюк-панда та його мама прокинулись. Вони сіли (у спрощену позу лотоса, схрестивши ноги) і потягнулися.
Вправа 2
Панди просто обожнюють прогулянки. А щоб довше насолоджуватися ранковою прогулянкою, потрібно гарненько розім’яти лапки. Сидячи на підлозі, витягніть руки і ноги вперед та ворушіть пальчиками.
Вправа 3
Мама-панда з дитинчам гуляють тропічним лісом. Спочатку пройдіться на зовнішній стороні стопи, а потім — на внутрішній.
Вправа 4
Яка удача! Малюк-панда знайшов яблучко й грається з ним. Уявіть, що голова — це яблучко. Покрутіть нею з боку в бік, зробіть оберти.
Вправа 5
Пандочки уявляють себе деревами — бамбуковими, звісно! А на яке дерево хочеш перетворитися ти? Станьте на одну ногу, інша впирається стопою в коліно першої. Руки підняті вгору «свічкою». Найймовірніше, твоє деревце сильно хитатиметься від «вітру» — у цій позиції важко втримати рівновагу. Та це лише спершу. Стовбур твого деревця міцнішатиме з кожним тренуванням.
Вправа 6
Неймовірна краса — малюк-панда (тобто, ти) помітив, як росте травичка. Вона тягнеться вгору, до сонечка. Покажи, як це відбувається, мамі: сидячи навпочіпки, повільно підіймайся, витягуючи руки до неба.
Вправа 7
А тепер панди вирішили уявити себе птахами і виконати кілька піруетів. Стаємо у позицію «Трикутник»: ставимо ноги ширше, лівою рукою торкаємося лівої стопи, праву — піднімаємо якомога вище. Змінюємо положення рук.
Вправа 8
Панда помітила, як поміж пахучих квітів пурхає метелик. Разом з мамою вони повторюють його дії: сідають на підлогу, з'єднані разом стопи, злегка зігнутих ніг, захоплюють руками і починають розводити і з'єднувати коліна. Потім пальцями рук хапаються за великі пальці ніг та розводять їх всторони — пелюстки квітки розкрилися, запрошуючи метелика.
Вправа 9
Мама та її малюк натрапили на зарості слив. Аби зібрати фрукти, їм знадобиться кошик. Ляж на животик, зігни ноги в колінах, захопивши руками ступні. Для цього потрібно буде вигнутися назад. Мама-панда допоможе зробити тобі такий кошик.
Вітаю! Лісова прогулянка завершена.
Експериментуйте, давайте волю уяві — і йога перетвориться на захопливу дитячу гру.
Розвивайте незалежність в дитині
Хоча трьох- і чотирирічним дітям у всьому необхідна допомога батьків, фахівці в питаннях дошкільного виховання вважають, що діти, як правило, у змозі робити більше, ніж багато хто з нас уважає. Ось як батьки можуть стимулювати й надихати своїх малюків.
1. Очікуйте більшого. Спосіб життя більшості людей залежить від очікувань і відповідає їм. Дошкільнята не виняток. У дитячому садку вихователі очікують, що діти будуть самі наливати собі воду, прибирати за собою тарілки, охайно вішати одяг у шафу. Потім діти приходять додому, засовують палець у рот і проявляють бажання кататися в ходунцях. Висновок: батькам варто піднімати планку очікувань, і діти, дуже ймовірно, будуть змушені до неї тягнутись.
2. Не робіть за дитину те, що вона може зробити сама. Виконувати замість дитини різні завдання швидше та простіше, але це не допоможе їй стати більш самостійною. Підказка: звертайтесь до амбіцій (до почуття власної гідності) вашої дитини. Вихователі кажуть, що кожного разу, коли необхідно змусити дітей одягнутися, сидіти спокійно за столом під час прийому їжі тощо, необхідно поставити їм одне просте запитання: «Ти хочеш, щоб я допомогла тобі, чи можеш зробити це самостійно?». Ці слова діють на дітей дивовижно. Після них найчастіше вони проявляють бажання робити все самостійно.
3. Не переробляйте будь-що після дітей. Якщо ваша дитина заправляє ліжко, не піддавайтеся спокусі поправити після неї ковдру. Якщо донька вдягає кофту у смужку, а спідницю в горошок, похваліть її «еклектичний» стиль. Виправляйте те, що зробила ваша дитина, тільки у випадках гострої необхідності. Малюк може відзначити для себе ваші виправлення, і це відіб'є в нього будь-яке бажання.
4. Дайте дитині можливість самій вирішувати прості завдання. Якщо ви бачите, що дитина намагається полагодити іграшку або дістати книгу з полиці за допомогою стільця, не поспішайте бігти на допомогу. За умови, що малюк знаходиться в безпеці, ті моменти, коли ви не поспішаєте й дозволяєте йому приймати рішення самостійно, слугують вихованню його характеру. Вихователі кажуть так: це природно – прагнути ідеально виконувати будь-які завдання, але якщо ми так робимо, то позбавляємо своїх дітей шансу досягти успіху.
5. Призначайте домашні обов'язки. Поклавши на дошкільника відповідальність за виконання щоденного простого завдання, ви розвиваєте його впевненість у собі й почуття компетентності. Дитина, якій доручено поливати рослини або діставати білизну із пральної машини, швидше повірить у те, що сама може вдягатись чи зашнуровувати взуття. Просто переконайтеся, що обов'язок, який ви поклали на дитину, цілком їй під силу, що це реальна, а не даремна робота, оскільки навіть дошкільнята знають різницю між ними. Мета полягає в тому, щоб дитина відчула себе повноцінним, активним членом сім'ї.
Як доступно і швидко навчити дитину алфавіту - вчимо букви в грі
Сучасні батьки часом впадають у крайнощі в питаннях розвитку та навчання дитини. Одні займаються з малюком буквально з пелюшок, інші вважають, що потрібно залишити чадо в спокої і не позбавляти його щасливого і безтурботного дитинства. Але якщо ви замислюєтеся не тільки про те, як навчити дитину алфавіту, але і про те, чи потрібно це робити,відповімо однозначно: потрібно. Адже літери оточують нас всюди. І якщо ви будете ненав'язливо знайомити з ними сина чи дочку з раннього віку, дитина буде знати, що це така-то буква так само легко, як знати, що це собака, це кішка, а це голуб.
До того ж, деякі діти самі цікавляться буквами, і батькам нічого не залишається робити,як навчити дитину абетки вже в 2-3 роки. Пам'ятайте головне правило: ненав'язливість.
Навіщо вчити дитину алфавіту
Звичайно, карапуз 4-5 років вивчить всі букви набагато швидше, ніж двох або трирічний малюк, який швидко втрачає інтерес до занять і швидко все забуває. Це призводить батьків до думки про недоцільність такої роботи. Але при ранньому навчанні букви абсолютно природно увійдуть в життя вашої дитини.
Пам'ятайте,що ранній розвиток потрібно зовсім не для того, щоб похвалити свого малюка на дитячому майданчику перед іншими матусями. Деякі малюки в півторарічному віці знають всі букви, до двох років починають зливати їх у склади, а до трьох благополучно забувають про це злиття. У дворічної дитини просто немає потреби в читанні. Раніше знайомство з абеткою не робить з дітей геніїв, а лише сприяє розвитку їх природних здібностей, будучи в той же час корисним і захоплюючим способом спільного проведення часу дітей з батьками.
Як навчити алфавітом дитини 1-3 років
Є батьки, які у розвитку дітей керуються девізом «вчитися ніколи не рано».Вони розвішують літери, намальовані на аркуші А4 в кімнаті малюка до року. На одному аркуші повинна бути тільки одна буква. Коли дитина не спить, його підносять до буквах і називають їх. Час від часу слід міняти розташування букв на стіні і замінювати одні букви іншими.
Цікаві букви-іграшки
Для дитини старше рочки можна придбати килимок-паззл з літерами, а після двох років - магнітну абетку (тільки потрібно стежити, щоб магнітики з букв не випадали - дитина може випадково проковтнути їх).
Зверніть увагу на те, що вчити дитину потрібно звукам, а не буквах. Тобто вимовляти Н, а не ЕН, М, а не ЕМ. Саме тому слід відмовитися від електронних посібників,в яких дитина натискає на зображення, чує букву і слово, яке з неї починається, а іноді ще й пісеньку або скоромовку. Дитина навряд чи зрозуміє, чому під буквою ЕФ намальований футболіст, а під буквою И - сир. Набагато легше йому буде, якщо дана буква буде називатися просто Ф і И.
Дуже смачні букви ↑Можна викласти літери з фруктів або спекти печиво у вигляді букв. Таку абетку запропонуйте дитині вже в 1,5-2 рочки. Адже карапуз досліджує навколишній на дотик і на смак. Чому б цим не скористатися. Звичайну трапезу можна перетворити на веселе заняття. Починати краще з голосних, адже їх легше наспівувати. Складайте абетку з соломки, сухариків,мармеладок, гілочок зелені.
Рукотворні букви Hand-made
Робіть букви з пластиліну або солоного тіста, вирізати їх з кольорового паперу. Буквах можна приробити ніжки, і вони будуть ходити один до одного в гості. Можна намалювати букву на аркуші паперу і попросити дитину зафарбувати її. А можна на одному занятті «вбити двох зайців».Намалювавши на аркуші А4 будь-яку букву, виріжте багато однакових геометричних фігур, наприклад, трикутників. Заклеївши всередині велику букву А маленькими трикутниками, дитина запам'ятає і букву, і фігуру.
Букви-родичі і друзі
Оригінальний спосіб навчити дитину абетки - асоціювати букви з фотографіями рідних і близьких людей. М - мама,П - тато, Д - дід, В - Вова, І - Ірина і т. д. Гра захоплююча, колекцію фото можна постійно поповнювати, а також доповнювати колекцією малюнків. Наприклад, після походу в зоопарк, поряд з буквою Т може з'явитися тигр, а поряд з буквою О - мавпа. Фотографувати і малювати можна автобуси, машини, дерева, дитячий майданчик. Все,що оточує дитину, може знайти відображення у вашій домашній абетці.
Як навчити азбуки дитини старше 4 років
Пісочниця на дому
У дітей цього віку дрібна моторика вже розвинена краще, тому хлопцям можна запропонувати складати букви з гілочок, конструктора, камінчиків і крупи. У велику тацю насипте різні крупи, на аркуші картону накресліть букву і промажьте її клеєм.Нехай малюк зверху сипле дрібну крупу - гречку, рис, кукурудзу. Так буде розвиватися і дрібна моторика, і уява.
Настільні ігри з літерами
Зверніть увагу на лото і кубики з буквами: чим простіше зображення літери, тим краще. Адже малюнки можуть попадатися незнайомі, що тільки зіб'є малюка з пантелику. До речі,кубики можна виготовити разом з дитиною з кольорового картону. Повторюйте звучання букв в процесі гри. У продажу можна знайти доміно з абеткою та інші ігри-бродилки з буквами.
Ви зрозумієте, що ваш малюк вивчив всі букви, коли він буде впевнено показувати їх скрізь, а не в одній абетці. Це вивіски на магазинах, маршрут транспорту,реклама в телевізорі. Тоді можна починати вчити дитину зливати букви у склади. Але це тема для окремої розмови.
Авторські методики для навчання дітей буквах
Є безліч методик в допомогу батькам. Вибирайте ту, що ближче вам і дитині. Розглянемо найпопулярніші з них.
Методика Олени Бахтіної побудована на асоціаціях.Основний інструмент навчання - книга «Буквар для малят від двох до п'яти». На кожній сторінці - одна буква і пояснень для батьків дрібним шрифтом. Крім того, є сторінки з такими ж буквами, які потрібно вирізати і наклеїти на щільний картон. Виходить, що з буквами можна грати. Вони стають друзями.У букви Г дзьобик і червоні лапки, у букви З - м'які пухнасті заячі вуха, Д виконана у вигляді будиночка, а буква Я вся в цукерках (який малюк не любить цукерок?).
Методика Миколи Зайцева увазі навчання не буквах, а відразу складам, хоча і букви тут є теж. Основний комплект - кубики (кубики Зайцева),які батьки повинні склеїти самостійно, наповнюючи їх металевими і дерев'яними елементами строго за інструкцією, а також таблиці зі складами, які займуть половину стіни. Зате дитина побачить всі склади в системі, а наповнення, розмір і колір кубиків допоможе йому розрізняти глухі і дзвінкі, м'які і тверді склади.Навчивши дитину алфавіту і навчивши його читати, батькам залишиться лише підтримувати інтерес чада до читання, набуваючи захоплюючу дитячу літературу. Тоді він буде любити книги не менше, ніж мультики. А дитина, яка прочитала до школи пару сотень книг, помітно випереджає в розвитку своїх нечитаючих однолітків.У майбутньому малюкові буду забезпечені лідируючі місця скрізь - у школі, гімназії, вузі. Адже читання - основа будь-якого навчання.
Як ефективно провести вихідні з дитиною?
Вихідний день у розпалі
Після сніданку зробіть прогулянку на свіжому повітрі. Будь-які рухливі й активні ігри підуть на користь малюкові і батькам, будь-то футбол, баскетбол і багато інших. Якщо ж ваш малюк не дуже активний, то просто прогуляйтеся з ним по парку чи біля якогось водоймища, подихайте свіжим повітрям, насолоджуючись компанією один одного.
А чому б не організувати пікнік? Гарна погода завжди кличе нас на пікнік, і не потрібно упускати можливість відправитися на природу! А вже де — де, а в лісі є, чим зайнятися і чим зайняти малюка. Одним із занять може бути створення гербарію. Малюк із задоволенням буде слухати ваші розповіді про різнокольорові рослини, які вже у висушеному вигляді прикрасять ваш будинок. Розповіді про тварин комах і пташок зроблять відпочинок пізнавальним і корисним, а малюк точно буде вас слухати з відкритим ротом.
Можна прихопити з собою бадмінтон, м’яч або кеглі.
Вихідні в несприятливу погоду
Якщо ж вихідний не радує сухою і сонячною погодою — не біда! Для такого випадку відкриті різноманітні дитячі розважальні центри з ігровим обладнанням, в яких можна покататися на гойдалках, пограти на ігрових автоматах, подивитися дитячі фільми або мультфільми. Одним словом, в таких місцях дитина точно знайде, чим йому зайнятися, а батьки зможуть спостерігати за щасливим малюком.
Басейн — два в одному: здоров’я і розвага
Альтернативою розважальному центру може бути басейн. Відвідування басейну — справа не тільки приємна, вона ще й корисна. Адже тут дитина проведе час з користю для свого здоров’я, і зможе навчитися плавати під керівництвом досвідченого тренера.
Відпочиваємо весело … вдома!
Не думайте, що тільки ті вихідні, які ви проведете не вдома, запам’ятаються вашому малюкові. У межах квартири також можна влаштувати незабутній спільний відпочинок. Для цього існує маса веселих ігор та конкурсів.
Напевно, кожен з нас ще з дитинства пам’ятає захоплюючу гру — «Пошук скарбів». Тільки не забудьте заздалегідь накупити цих самих скарбів — цукерок, шоколаду та інших дрібниць, які люблять ваші дітки. А далі завдання батьків розкласти солодощі і намалювати карту, завдяки якій їх можна буде відшукати. Зазвичай малюки отримують дуже велике задоволення від такої гри.
Крім ігор, можна придумати конкурси, під час яких дитині потрібно буде розповідати віршики, співати пісеньки і танцювати, отримуючи за це заохочувальні призи — одним словом, хвалитися своїми талантами.
Прийшов вечір і дітки, напевно, трохи втомилися. Нічого страшного, це означає, що настав час підбивати підсумки і ділитися враженнями. Можна навіть дати малюкові папір і олівець і попросити намалювати, що йому найбільше запам’яталося у вихідний день. Пам’ятайте, що час летить безповоротно, і так хочеться, щоб у пам’яті залишилося якомога більше яскравих, незабутніх днів, які будуть гріти душу і серце!